Krizsán Csaba     marketing kivitelező     komplex vevőszerző rendszerek

TikTok hirdetések alapjai kisvállalkozásoknak

Egy kisvállalkozás is eredményesen hirdethet a TikTokon, ha megérti a platform működését és közönségét.
A TikTok az elmúlt években világszerte robbanásszerűen növekedett, és Magyarországon is egyre népszerűbb marketingfelületté vált. Több mint 2,1 millió aktív magyar TikTok-felhasználó van, akik átlagosan napi 52 percet töltenek a platformon. A kezdetben kizárólag fiatalok által dominált app ma már szélesebb korosztályt ér el – a hazai felhasználók átlagéletkora 38 év. Ez azt jelenti, hogy a TikTok messze nem csak a tinédzserek „játszótere”: egyre több potenciális vásárlót találhatunk itt különböző korcsoportokból is. Kisvállalkozóként érdemes megfontolni a hirdetést a platformon, hiszen a felhasználók nagyon aktívak és elkötelezettek, ami növeli a hirdetések hatékonyságát. Ráadásul ha trendi, vizuálisan megfogható terméked vagy szolgáltatásod van, a TikTok különösen ideális lehet számodra.

TikTok hirdetések alapjai

Hogyan működik a TikTok hirdetési rendszer?

A TikTok saját hirdetéskezelő felülettel rendelkezik, TikTok Ads Manager néven, amely működésében hasonlít a Facebook hirdetési rendszeréhez. Itt hozhatunk létre kampányokat, beállíthatjuk a célközönséget, költségkeretet és feltölthetjük a kreatív anyagokat. A platform videóközpontú, tehát a hirdetések is rövid videók formájában jelennek meg a felhasználóknak a “For You” hírfolyamban. A TikTok különböző hirdetési formátumokat kínál, de kisvállalkozások számára a legfontosabb és egyben leginkább megfizethető típus az In-Feed videóhirdetés​. Ezek a natív tartalmak közé illeszkedő, görgetés közben felbukkanó videók, melyek általában 5-15 másodpercesek, és egy „Sponsored” (szponzorált) jelzés valamint CTA (Call to Action) gomb kíséri őket. További elérhető formátumok közé tartozik a TopView (az app megnyitásakor elsőként megjelenő videó), a Branded Hashtag Challenge (márkázott kihívás, melyben a felhasználók részt vehetnek saját videókkal) és a Branded Effects (egyedi AR filterek, effektek a márka arculatával). Ezek jellemzően nagyobb költségvetést igényelnek, ezért induláskor a legtöbb kis cég az In-Feed hirdetésekkel kezd.

Miért érdemes a TikTokon hirdetni? Íme néhány előny, amiért a TikTok vonzó lehet a KKV-k számára:

  • Fiatal és elkötelezett közönség elérése: Ha a célcsoportod főként a fiatalabb generációkból kerül ki, a TikTok kiváló csatorna. A magyar felhasználók jelentős része Z és Y generációs, akik nyitottak az új ötletekre és termékekre. Emellett a platform algoritmusa rendkívül hatékonyan juttatja el a tartalmakat a releváns érdeklődőknek az egyéni nézési szokások alapján. Ez azt jelenti, hogy akár minimális követőbázissal is nagy organikus elérést érhet el egy jól sikerült videó.
  • Alacsonyabb hirdetési költségek: Jelenleg a TikTok hirdetések kedvezőbb árúak, mint sok vetélytárs platformon (például a Facebookon vagy a Google Adsben) futó kampányok. Már napi néhány ezer forintos büdzsével is kísérletezhetsz. A TikTok Ads Managerben kampányszinten általában 20 USD (kb. 6800 Ft) a minimális napi költés, de egy-egy kattintás (CPC) költsége akár 0,1–0,5 USD (35–180 Ft) között mozoghat – ami kifejezetten kedvező, ha eltalálod a megfelelő közönséget és kreatívot.
  • Vírusmarketing potenciál: A TikTok természete miatt egy kreatív, szórakoztató hirdetés könnyen virális lehet. A felhasználók szívesen osztanak meg érdekes vagy humoros videókat, így a fizetett hirdetésed is tovább terjedhet organikus úton, további költség nélkül. Egyedi, trendi videókkal tehát akár kis büdzséből is nagy eredményt érhetsz el.
  • Erős vizuális hatás és márkaépítés: A teljes képernyős, hanggal kísért videók intenzív élményt nyújtanak, így jobban megragadják a figyelmet, mint egy statikus kép vagy szöveg. Storytellinggel – azaz a márkád történetének elmesélésével – erős érzelmi kapcsolatot építhetsz ki a közönséggel. Ha hosszú távon gondolkodsz, a TikTok remek terep a márkaismertség növelésére is.

Mire figyelj? Fontos azonban megjegyezni, hogy a TikTokon való hirdetés néhány kihívással is jár. A felhasználók figyelme itt nagyon rövid idő alatt eldől: gyorsan továbbgörgetnek, ha valami nem ragadja meg őket pár másodperc alatt. Ezért kreatív és figyelemfelkeltő tartalomra van szükség, ami bizony idő- és erőforrásigényes. Ha nincs saját videókészítési kapacitásod, érdemes lehet együttműködni influenszerekkel vagy profi tartalomkészítőkkel, akik ismerik a platform trendjeit. Összességében viszont, ha fiatalos, trendi márkád van, vagy a terméked jól megmutatható videóban, akkor a TikTok kiváló hirdetési befektetés lehet számodra. Az algoritmus ráadásul előnyben részesíti azokat a hirdetéseket, amelyek nem „reklámszagúak”, hanem szórakoztató, natív jellegű tartalmak. Tehát a siker kulcsa, hogy szórakoztasd a közönséget miközben reklámozol. Ahogy a TikTok mondja: „Don’t make ads, make TikToks” – azaz ne reklámokat gyárts, hanem TikTok videókat! Ezzel a szemlélettel kisvállalkozásod is felteheti magát a térképre a platformon.

A szerzőről

Krizsán Csaba

Krizsán Csaba

Online marketing kivitelező, az Online Rakéta alapítója
„Küldetésem, hogy a magyar vállalkozók az online piactéren is sikeressé váljanak, biztos technikai hátteret tudva maguk mögött, hogy csak az üzlettel kelljen foglalkozniuk.”

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!

Megosztás Facebook-on
Megosztás Twitter-en
Megosztás Linkdin-en
Megosztás Pinterest-en

Hozzászólások